Re: digitální řízení výkonu

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Květen 17 13:22:38 CEST 2021

Máte naprostou pravdu. Já mám elektrárnu s GridFree měniči
https://www.i4wifi.cz/cs/210725-konvertor-napeti-gwl-power-gf-sun-2000g2

pokud je zátěž činná nebo je tam i značná jalovina, měnič funguje
naprosto perfektně, při odběru cca 50 W jde ze sítě 1 - 2 W, při odběru
1500 W jde ze sítě asi 10 W. Přetok žádný. Jenže při pulzní zátěži,
stačí, když jedinou zátěží jsou obvyklé nabíječky s usměrňovačem na
vstupu, které odebírají proud jen na vrcholu sinusovky, to měnič
nezvládá a při odběru 50 W je střídavě odběr cca 1W a přetok také 1 W.
Jakmile tam ale přidáte třeba 5W činné zátěže, už je to v pořádku.

Takže jednoznačně odběr na DC straně. Ale problém je rozumná zátěž. Já
má jako dotop elektrokotel 3x3kW, do hvězdy. Každá sekce má tedy
400^2/3000=26,6 ohmů. Pokud dvě fáze zapojím na DC stranu, teče jedním
tělesem 50/26,6=1,88A a druhýma dvěma v serii 0,94A, celkem tedy 2,82A.
Takže to bere 50*2,82=cca 141W. Zda by to stačilo, musíte posoudit. Ale
je to snadné, stačí zajistit, aby hlavní stykač a pomocný stykač, který
to připojuje na DC stranu nemohly sepnout současně.

Martin Záruba