[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Pátek Květen 14 12:28:08 CEST 2021

Skuste najst miesto na umiestnenie malej expanzky, prestane vam lietat tlak
o jednotky barov.

Zapojenie by malo byt na strane vstupu do bojlera (teda na studenej vode)

Teda napriklad postupnost

Privod pitnej vody

Ventil privodu (odstavenie pri servise,
 alebo vymene bojlera)

(Ak sa rad hrate tak )
vodomer s impulznym vystupom

Spatny ventil

Tcko na expanzku

Pretlakovy bezpecnostny ventil

T-cko na najnizsom mieste a na nom vypustny ventil na vypustenie bojlera.

Vstup bojlera(modry)

Medzi bojlerom a bezpecnostnym ventilom co najkratsie vedenie, aby sa ani v
buducnosti nedal vopchat akykolvek iny ventil.

Medzi expanzku a T-cko ventil s bocnym vypustanim tesne na expanzku.
Bezpecnost nie je ohrozena, pretlakovy ventil je pripojeny stale a riesi
bezpecnost. Ventil tesne pred expanzkou ulahcuje servis -  teda odstavenie
expanzky, bocnym vytokovym odvodnovacim ventilom uvolnenie tlaku vody z
expanzky. Kontrola tlaku vzduchu sa musi robit bez tlaku vody, dofukanie
expanzky a otvorenie ventilu - teda pripojenie expanzky k systemu bez
vypustania celeho systemu.
Raz rocne tomu treba venovat 0.5 hod.

Velkost expanzky treba spocitat podla velkosti bojlera a rozdielu teplot.

Pri spravnej velkosti expanzky sa vam tlak v bojleri nebude hybat viac ako
0.1-0.2 bar.

Vacsi rozdiel urobi regulator tlaku pri zastaveni odberu. Napr. 3bar
regulator bez odberu stupne aj na 4 bar.

Pred regulatorom tlaku filtre... nie iba hruby, ale najlepsie aj jemny,
napr. 50-100 um. Potrubim dokaze putovat piesok roznej granularity.

Dodo

Dňa pi 14. 5. 2021, 11:55 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>
napísal(a):