[OT] instalace bojleru (atp.) vs zaruka

Pátek Květen 14 09:41:37 CEST 2021

Zeptal bych se k té prorezlé nádobě. To Dražice nemají hořčíkovou anodu?
Trochu se pohybuju v korozařině a všechny ocelové trubky, co kdy byly
zahrabány do země (ropovody, plynovody, někde i vodovody) a jsou tam od
padesátých let, nebo ještě déle, jsou chráněné elektrochemicky. Pokud se
nezanedbá údržba, ještě mnoho let tam vydrží. Pokud má železo proti zemi
(nebo v bojleru proti vodě) alespoň -0,85V, je chráněné proti korozi.
Používají se buď galvanické anody jako v bojleru (obvykle slitina
hořčík, hliník a ještě něco), které vytvářejí napětí asi 0,9 až 1,1V
samy, nebo v případě katodových o ochran je anoda železná (200 kg železa
obsypaného koksem v hloubce 30 m ve vrtu) a pouští se tam proud ze zdroje.
Mám bojler Tatramat, hořčíková anoda tam je a vlastně mi to připomnělo,
že jsem ji ještě nikdy nekontroloval. Anoda je připojená přes odpor,
takže není problém proud změřit. Teda kdybych věděl, co tam mám naměřit
:-) Některé lepší bojlery mají i signalizaci, takže si o novou anodu
včas řeknou.

Anděl