[OT] Závody F1 - bylo Dukovany

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Čtvrtek Květen 13 19:12:58 CEST 2021


	On ten motor neni zas tak uplne primitivni, mimo ty baterky,
umoznujici akumulaci casti energie, kdyz neni potreba plny vykon, nebo
se napr. brzdi je to takova kombinace spalovaciho motoru s turbinovym.
	Elektrikou se tam resi dva problemy, jeden je ze je to klasicke
 turbo. A to potrebuje na zrychleni navysit otacky turba, nebo tunu
nadbytecneho vykonu vyhozeneho blow off ventilem. Proste turbo toci
naplno a kdyz je vyfukovych plodin moc a hrozilo by prekroceni plniciho
tlaku, tak se prebytecny vzduch misto do motoru zacne odpoustet ven.
Tady je jedne hrideli s turbem jeste elektricky motorgenerator, co to
turbo roztocit kdyz je potreba z te baterky (coz ma dnes i spousta
luxusnejsich aut) a ne jen z vyfukovych spalin. A ta cast ...generator
funguje jako turbinou pohaneny generator, ktery nejen dobiji baterky
ale predevsim umi cast te energie poslat na kola, kde je dalsi
motorgenerator. Tady je to ale uz moc vyhnane "praskama".

PS.	Vic se mi libi hybridy z Le Mans (LMP1). Nektere maji jednu
napravu s klasickym motorem, druhou s elektrikou a umi to neskutecna
jizdni kouzla. Kouzelne bylo v primem prenosu poslouchat partu
novinaru, tratovych komisaru a fandu co maji tu trat najetou a ozvalo
se "co blbne, tamtudy se neda predjet, pred tydnem jsme tam tudy ani
neprojeli...". Dotycny to dal s takovou eleganci, ze jsem dlouho nic
podobneho nevidel. Tam clovek vidi jak je Ferrari a podobne klukovske
hracky v podstate pomale auto. Ten rozdil v cene se preci jen musi
nekde projevit.

Radek (benedikt2hw.cz)

> S tím zkoušením to asi nebude tak slavné.
> Takže je samozřejmě exaktně omezen maximální výkon toho pomocného
> elektromotoru, max. náboj který může jezdec využít během jednoho

>  Takto je pro mě novinka, že F1 jezdí taky na elektriku. Mám
> > představu, že hybrid musí být proti samotnému benzínovému pohonu
> > dost těžký, protože je tam spousta věcí navíc. No je pravda, že ten
> > benzínový motor stačí menší. Ale zvlášť u těch závodních vozů budou
> > asi relativně malé baterky a musí hodně trpět velkými výkony. Asi 


Další informace o konferenci Hw-list