vlacky - vyhybka - ovladani

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Květen 13 09:52:45 CEST 2021

Dne 12.5.2021 v 22:15 Vláďa Anděl napsal(a):

>  do
> kolejí to jde přes DCC, zpětné hlášení (kontakty na kolejích) bohužel
> DCC neumí,

Tady mi profesionalita nedá, abych to nedoplnil.
Ve světě DCC se rozlišují dva druhy zpětné komunikace. Datová (od
dekodéru) a prosté obsazení úseku.

Datová komunikace se označuje jako RailCom a popisuje jí norma S-9.3.2
(https://www.nmra.org/sites/default/files/s-9.3.2_2012_12_10.pdf)

Prosté obsazení úseků se zpravidla řeší mimo kolejovou komunikaci a není
tedy přímo svázáno normou. Já používám S88n a detektory založené na
úbytku napětí (http://www.fucik.name/masinky/zv/#S88detect). Ze své
podstaty je DCC signál rovnou střídavý a protéká i stojící lokomotivou,
takže nemá cenu si přidělávat práci další modulací.
Kdo má rád preciznější práci, tak je k dispozici například rozhraní
označované jako RS-bus (http://www.fucik.name/masinky/RS-Bus/)

Mimochodem - cena lokomotivního dekodéru, vzhledem k masové produkci, je
tak nízká, že za to nenakoupím součástky. Prodává je kde kdo.
https://laisdcc.aliexpress.com/store/2977030
http://dccdoma.eshop-zdarma.cz/g26.Lokomotivn%ED+dekod%E9r+LaisDcc+++9+vodi%E8%F9%2C+%28NEM652%29.html