protonovy magnetometr, slaby signal

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Květen 11 14:43:27 CEST 2021

[preposielam]

Ahoj,

ten spomenuty clanok sa da priamo stiahnut z internetu, myslim, ze
priamo od autora.

"Proton Precession Magnetometers, Revision 3 - James A.R. Koehler"

Mna na nom uputalo to, ze autor ide pri tych tranzistoroch od
jednoduchych zapojeni k tym zlozitejsim, a ja na Vasom mieste by som
zacal asi podobne. Od jednoduchych obvodov, k tomu finalnemu. Luskal
by som clanok a sedliackym rozumom uvazoval nad tym RLC obvodom,
ktorym meriate to magneticke pole. Ako pokial kmita "jadro" cievky -
mag. tok v materialy, tak ten rezonancny obvod by mal kmitat stale
tiez. A kedy kmita obvod bez "jadra", tak to by sa malo dat
zanalyzovat tiez, len tupou analyzou. Najtazsie bude najst kedy je
prekmit na RLC obvode. Tu ale treba zohladnit parazitne vlastnosti
tych tranzistorov, ich puzdier a cely okolity layout. Tak isto ako pri
relatkach dobu zopnutia. Ako na moj vkus v tom meracom obvode je tych
spinacich tranzistorov velmi vela, a kazdy vnasa do kmitania RLC
obvodu nejaku svoju spicku. Takze ja by som tu topologiu maximalne
zjednodusil a skusil merat sondou 100x na tom zatazovacom odpore 10k.
Podla mna tam je "halfbridge brzdeny tym odporom 10k". To je len moj
nazor. Ale tu analyzu si musite urobit sam, tu urcite ani autor
nenapisal medzi riadky toho clanku... Takze vratit sa ku analyze RLC
obvodov. :)

A.