Re: protonovy magnetometr, slaby signal

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Neděle Květen 9 16:42:22 CEST 2021

to si moc netroufám komentovat :-) osa precese by měla souhlasit s osou měřeného (zemského) pole, které by mělo být ideálně kolmé na osu cívky a tedy budící (polarizační) pole..
signál exponenciálně zaniká, tak jak se zmenšuje "poloměr " té precese, protony se zarovnají se zemským polem..   no a pokud si to člověk nakreslí, tak mi přijde že směr citlivosti té polarizační cívky odpovídá tomu co chceme snímat.

ale možná si to představuju blbě, trochu se v těch atomových momentech, spinech a podobných záležitostech ztrácím :-)
vždycky když se snažím přesněji porozumět třeba funkci NMR, tak narazím na to, že nevím co je ještě korektní vyjadření a co už je zjednodušení/připodobnění dané kvantovou povahou celé věci.
viz třeba zobrazení radiofrekvenčních pulzů v literatuře, které se používají pro  obnovení synchronizace, spin echo apod...

v.

> Od: "Lubor Otta" <butan na centrum.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 09.05.2021 07:54
> Předmět: Re: protonovy magnetometr, slaby signal

Já se zeptám k principu měření, nabude pole od té precese protonů kolmé
 na polarizační indukci? Jestli to nechce další snímací cívky?

 Lubor