Re: reklamace LED žárovky a odbornost

Úterý Květen 11 09:25:26 CEST 2021

No při vypnutí trafa naprázdno bych nějakou napěťovou špičku očekával.
Její proud bude odpovídat magnetizačnímu proudu trafa. Pokud je to
toroid a nepřesycuje se, očekával bych, že ten proud bude řádově menší,
než jmenovitý. Takže s nějakou rozumnou zátěží by to nemělo dělat
problémy a pokud ano, spíš bych tam dal transil, než ten usměrňovač,
který bude i s filtračním elitem velký a budou na něm ztráty. Ostatně
jsou u té žárovky nějaké údaje jako třeba jakým normám to vyhhovuje? Tam
by měla být odolnost proti přepětí definovaná ... ale zase kdo by to hledal.
Ale pokud jedna žárovka odešla a ostatní drží, asi bych to neřešil a
nechal si ji v záruce vyměnit. V tržním hospodářství by to mělo fungovat
tak, že vám ji rádi vymění s nadějí, že si u nich příště zase něco
koupíte. Bohužel, realita bývá jiná :-( Ale berte to tak, že pokud by
prodavači byli opravdu odborníci, nejspíš by nepracovali jako prodavači :-)

Anděl