[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Květen 3 16:11:01 CEST 2021

Ten článek je zajimavý, mj. porovnáním zdanění provozu automobilů v okolních
zemích a tvrzením, že "Česká republika se v žebříčku neobjevila, tuzemští
motoristé ovšem určitě patří mezi ty, kteří platí méně.".

Tak jsem zkusil počítat a buď jsem se někde uťal, nebo na tom opravdu lépe
nejsme.

Mám diesel, průměrně jezdím za 7 litrů na sto, když počítám naftu za 30 Kč,
je to tedy 2.1 Kč za ujetý kilometr na palivu. Z toho je 59% spotřební daň,
tedy 1.24 Kč, poté co mi daň zdaní, je to 1.50 Kč za kilometr s DPH. Ročně
najedu 20000-25000, tedy státu na palivu odvedu 30000 - 37500 Kč, tj. podle
kursu 1100 -  1500 EUR. Podle jejich tabulky jsme tedy porovnatelní s
Portugalskem, Řeckem a Španělskem (tj. mezi 11-13. místem).

Nějak nemám pocit, že bychom na tom tedy byli nějak výrazně lépe...

Pavel Kutina