OT: Jak se falsuje cislo volajiciho ?

Zdenek zdej na atlas.cz
Sobota Květen 1 08:10:31 CEST 2021

Tak konečně mám jasno v těch SMS od Alzy. :-)
Několikrát mi přišla a domníval jsem se, že si někdo ve svém profilu vyplnil chybné telefonní číslo...
Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindrich Fucik
Sent: Friday, April 30, 2021 9:31 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Jak se falsuje cislo volajiciho ?

V obecné rovině se potřebuješ dostat "k signalizaci".
To není tak těžké, pokud jsi třeba firma, která má pobočkovou ústřednu s
přiměřeným počtem linek.
Pokud pracuješ v koporaci, která má linky v několika státech a dělá něco
jako že vnitřní "skype" dovede hovor blízko cílové stanici (do správného
státu) a tam ho vyleje s telefonním číslem tvého stolu, tak máš na té
signalizaci dost volnou ruku.
Pak si přečteš něco o tom, jak se skládá SS7 paket a je to.
https://en.wikipedia.org/wiki/Signalling_System_No._7
Vzhledem k věku SS7 se považuje za velmi nezabezpečenou.

Mimochodem - copak se ti nikdy nestalo, že ti dejme tomu přišla SMS pro
vyzvednutí zboží a odesílatel byl "alza.cz"? A určitě nemáš "alza.cz" v
telefonním seznamu.