Venkovni silovy kabel

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Březen 29 18:25:21 CEST 2021

Přátelé,

potřeboval bych připojit ještě jedno světlo paralelně ke stávajícímu zvenku
na barák. Původní idea byla, že přišroubuju nové světlo na fasádu, ze
stávajicího světla (cca 3 m daleko, 3m vysoko, mimo dosah holé ruky) vytáhnu
3x1.5 z toho původnho světla (nebo i s menším průřezem, bude to LEDkové
světlo, výrobce předepisuje min. 0.75 mm2), kabel přisvorkuju na omítku a
dál to neřeším.

Samozřejmě je to venkovní prostředí, pod omítku to nepůjde (zadavatelem je
tchýně a má poměrně specifickou představu o tom, jak by to mělo být a co
všechno se musí kvůli tomu  vysekat - šlic neprošel), takže vhodný kabel pro
venkovní prostředí. Světla jsou do venkovního prostředí, oprůchodkovaná, jen
mi v tom trochu falíruje ten kabel - existuje něco pro tohle použití, co by
bylo bílé? Černý kabel k tomu nechce, nějakou chráničku se zase moc nechce
dělat mně - trasa je pod velkým přesahem, mimo dosah deště (samozřejmě
námraza a podobné radosti zalezou ledaskam).

Dá se něco takového udělat a) esteticky, b) bezpečně, c) odpovídající
současným normám? Jak do toho koukám, nevychází mi, že by měly tyto tři
množiny průnik.

Díky za radu.

Pavel Kutina