RE: Má T-profil stejnou nosnost i vzhůru nohama?

Michal Lukac michal.lukac na fstroj.uniza.sk
Pondělí Březen 29 14:01:02 CEST 2021

Myslim ze rozmery normalizovaných prierezov su navrhnute tak aby
nedochadzalo k strate stability lokalnej casti prierezu pri namahani ohybom.

Vyssie nosniky sa pocitaju aj na stratu stability klopenim ak su zatazene
ohybom tlacnou silou. Ale aj to cely prierez nie lokalna cast.

m.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Krucinsky, Ladislav
Sent: Monday, March 29, 2021 1:28 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: Má T-profil stejnou nosnost i vzhůru nohama?

Nějak se nejsem schopen dopídit výsledku, na webu jsou různé pomůcky např.

<https://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/172-vypocet-pruhybu-a-ohyboveh
o-momentu-nosniku>
https://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/172-vypocet-pruhybu-a-ohyboveho
-momentu-nosniku

za kterých vyplývá že ano ale já tak nějak furt pocitově myslím, že ta
nožička od toho téčka vydrží víc námahu v tahu než v tlaku (zbortí se snáz
než natáhne).

Ale asi je to jen mé zdání.

Vím že někdo tady mi to zodpoví od boku.Díky.

Kručinský