Re: OT: Má T-profil stejnou nosnost i vzhůru nohama?

Martin Locker locker na vosrk.cz
Pondělí Březen 29 13:37:53 CEST 2021

Za běžných podmínek je to jedno. V extrémním případě, kdy bude délka profilu mnohonásobně delší než příčný průřez, tak by se tam opravdu mohla při namáhání tlakem objevit ztráta stability (vzpěr).  Ale to by byl extrémní případ. Když tak se to dá "spočítat" pro konkrétní rozměry.

S přáním pevného zdraví
Martin Locker

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Krucinsky, Ladislav (ladislav.krucinsky na linde-mh.cz)
Datum: 29/03/2021 13:28
Příjemce: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: OT: Má T-profil stejnou nosnost i vzhůru nohama?

Nějak se nejsem schopen dopídit výsledku, na webu jsou různé pomůcky např.

https://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-vypocty/172-vypocet-pruhybu-a-ohyboveho-momentu-nosniku

za kterých vyplývá že ano ale já tak nějak furt pocitově myslím, že ta nožička od toho téčka vydrží víc námahu v tahu než v tlaku (zbortí se snáz než natáhne).

Ale asi je to jen mé zdání.

Vím že někdo tady mi to zodpoví od boku…Díky.

Kručinský