Jeste jedna matematicka

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Březen 25 22:29:32 CET 2021

Zdravím,

vypadá to, že jsem zase narazil na matematiku ve fotografii a jsem opět
někde u svěrače.

Potřebuju spočítat korekci LV (light value při ISO 100) ve stupních EV pro
jiná ISO.

Vstupní data jsou jednoduchá:

ISO        korekce EV
25        -2
50        -1
100        0
200        1
400        2
800        3
1600        4
3200        5

Fotograf to neřeší, fotograf to vidí - zvýším ISO na dvojnásobek, clonu
uberu a naopak. Ale jak tohle nabouchat do rovnice? Zkusil jsem to zadat
jako graf do openoffice a udělat si rovnici trendu a ano, něco mi vyšlo, ale
je to zase nějaké "zubaté", od pohledu na čísla bych tam čekal dekadický
logaritmus a ono mi to popisuje přirozeným a le to takové podivné (i když to
tedy vychází).

ev = (1.44269504 * ln(iso)) - 6.64385618;  // ln() je přirozený logaritmus

Nevidíte tam někdo něco, jak se vyhnout těm prapodivným konstantám? Sice to
funguje i takhle, ale nelíbí se mi to. Nemám problém ani s pamětí, ani s
výkonem (počítá to ESP32), ale nějak se mi tenhle tvar ekluje.

Díky za (snad už poslední matematickou) radu či pomoc.

Pavel Kutina