RE: OT: basová past

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Březen 22 08:18:35 CET 2021

A nepomohl by odvzdušňovací ventil přímo u výstupu čerpadla? Mám na kotlích čerpadla (tuším nějaké Grunfosy), která mají odvzdušňovák zašroubovaný přímo do těla čerpadla, ve kterém je kapsa spolehlivě zachycující jakoukoliv bublinku, která se na lopatkách čerpadla objeví.

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Monday, March 22, 2021 2:43 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: basová past

jo, srandičky... z opravy se mi vrátilo TČ (byl tam únik chladiva), dal jsem nové, výkonnější čerpadlo primární vody (systém voda-voda, čerpá vodu ze studny a ochlazená se zase vsakuje na zahradě) a nerozeběh jsem to. V primáru teče asi 400 l/hod a mělo by tam téct přes 1000 l/hod. V čerpadýlku (topenářská oběhovka, výtlak 8 m, to je 0,8 baru) se honí bublinky a nemůžu se jich zbavit. Zítra nad tím budu bádat dál. Možná mám přicpané vsakování, nebo to chce vyčerpat studnu. Máme tady poděbradkovou vodu, dlouho se ze studny voda nebrala a třeba se tam bublinky nahromadily. Nebo ta nová oběhovka je na bublinky náchylnější, hůř se jich zbavuje. Na sání to má podtlak asi -0,2 baru, je to 2 m nad hladinou studny. Takže těm bublinkám se až tak nedivím, ale dřív to chodilo :-(

Anděl