Re: OT: basová past

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Březen 21 22:27:30 CET 2021

Hm, ozaj.

Tak potom treba skusit pouzit plyn s vyrazne odlisnou rychlostou zvuku pri
tlaku 1 atmosfery, napriklad vodik ma 4x vyssiu rychost zvuku, tym sa
minimalne preladi ta rezonancia na vyssiu frekvenciu, mozno ta bude vadit
menej.

Idealne by bolo mat plyn s vyrazne vyssou viskozitou, co by znamenalo
akusticke straty, ale co som pozeral, tak vacsina plynov ma viskozitu pri
izbovej teplote podobnu vzduchu. Ale napriklad pri teplote okolo 1000
stupnov ma aj vzduch viskozitu asi 3x vyssiu nez pri izbovej teplote,
takze mozno to by mohla byt cesta.

wek