Re: OT: basová past

Neděle Březen 21 13:14:21 CET 2021

No s těma gumovýma trubkama - to není můj problém. U TČ, které mám, jsou
gumové (nebo jiné poddajné) hadice předepsané. Je tam trubkový výměník,
který by se při připojení pevných trubek mohl poškodit. Dál vedou
plastové trubky a mám podlahovku, takže tam problém není. U přítelkyně
jsme dávali TČ zem-voda do starého baráku s železnými trubkami a s
radiátory. Bylo to slyšet po celém baráku, ale nakonec jsem zjistil, že
to není hluk z TČ, ale z oběhovky, co visí téměř přímo (přes půl metru
plastové trubky) na těch železných trubkách. A přesně jak tady psal
Balu. Trubky jsou bodově zavěšené na zdech, procházejí skrz stěny a přes
tohle všechno se hluk dostane. Protože okolo toho uchycení se to přenáší
ohybově. Tak jsem vzal asi metr dlouhé úhelníky 60/60 a položil jsem je
na trubky přes vrstvu butylového tmelu (zůstává vláčný až polotekutý).
Aby to nesjelo, konce jsem posychroval akrylem. Zkoušel jsem to chvění
snímat tříosým MEMS čidlem a za místem zatlumení trubky jsem se dostal
až na úroveň šumu toho čidla. Teda ty čidla mají mizernou citlivost, ale
i tak to byl úspěch. Ale přítelkyně má TČ v technickém přízemí za 2
dveřma a bydlí se nahoře. Já to mám doma přes jedny dveře rovnou do
obyváku. Takže u mě jde právě a jen o ten přenos vzduchem. Tak budu dál
dělat pokusy.

Anděl

Výrobce TČ taky dost řeší gumové nožičky, teď začal dávat vyšší.