Opensource licence

Jindroush jindroush na seznam.cz
Čtvrtek Březen 18 08:48:51 CET 2021

Jeste jsem to jednou overil:
https://forum.arduino.cc/index.php?topic=199627.0
https://forum.arduino.cc/index.php/topic,5451.0.html
https://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html#CanIUseGPLToolsForNF

A je to, jak jsem rikal - pokud vytvorite dilo od nuly a
kompilujete/linkujete s oficialnimi Arduino knihovnami, mate naprostou
svobodu, jakou licenci dale pouzijete (komercni, OSS)
Pokud pouzijete third party knihovnu s infekcni licenci GPL, cele vase
dilo je pak brano jako odvozene a musite pouzit GPL licenci.
Pokud pouzijete cokoli vychoziho, z ceho pak stvorite odvozene dilo, je
nutne zkoumat, co vam licence z tech vychozich veci umoznuje. Je to
trochu popsano v tech threadech vyse.

Jinak, ani GPL licence neznemoznuje komercni vyuziti toho kodu. Nic vam
nebrani prodavat hotove zarizeni s GPL kodem a z vydelku nakupovat
kubanske doutniky a pripalovat si je tisicikorunou. Jen musite kazdemu
umoznit, aby mohl vas zdrojovy kod pouzit pod stejnou licenci.
J.