Re: Zásuvka s ovládáním přes WIFI

Pavel Kratochvíl kratochvil na seznam.cz
Středa Březen 17 22:51:19 CET 2021

Ten trik s rozdílnou funkcionalitou podle dostupnosti HA je fakt dobrý. Mohl
bych poprosit o nějaký konfigurák, kde je to použité?
Zkušenosti se zdecháváním HA máte jaké? Dřív jsem měl HA nainstalovaný v
Raspbianu a to zrovna stabilitou nevynikalo. Teď co to mám jako HassOS si
nepamatuju, že by byly nějaké problémy. Já teda jedu na RPi3B+, možná to
bylo tím, nebo nějakou zpackanou instalací. Sd kartu nepoužívám, mám SSD
připojené na USB.

Pavel

---------- Původní e-mail ----------
Od: Marek Sembol <hwm.land na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 17. 3. 2021 18:01:10
Předmět: Re: Zásuvka s ovládáním přes WIFI
"
Dalsi vyrazny rozdil tasmota/esphome je, ze tasmota je 'napervno dany
firmware' (ano, jsou zdrojaky, muzete ohybat), ktery nakonfigurujete v ramci
jeho moznosti. Jsou tam (TUSIM i nejake moznosti automatizace, ale rozhodne
omezene).
Naproti tomu pro esphome napisete 'konfigurak', na zaklade toho se
vygeneruje myslim c(++? tusim) zdrojak a ten se prelozi na firmware. Takze
mate mnohem vetsi nabidku obsluhovanych veci (do tasmoty by se nevlezdy z
duvodu velikosti) a mnohem sirsi mozsnosti 'programovat' si tam nejakou
autonomii. At uz prostredky toho yaml konfiguraku, nebo v pripade nutnosti
az na uroven C kodu.

Ja jsem taky zacinal s tasmotou (taky mam homeasistant, ja na RPi4), ale
postupne jsem presel na esphome. Prave proto, ze jsem pak treba do vypinace
velmi jednoduse naimplementil:

-pokud neni HA dostupny, jedes v autonomnim rezimu a umis pouze zapnout/
vypnout rele ovladajici zarovku

-pokud je HA dostupny, tak je (wifi pripadne zigbee - jak kde) pod proudem,
vypinac (taky wifi nebo zigbee) posila prikazy do HA a ten zarovku ridi
komplexneji (teplota svetla, intenzita svetla, zavislosti na dalsich
okolnostech. Samozrejme - vzhledem k HA - nemusi byt vypinac na stejnem
systemu (wifi/zigbee) jako zarovka.

Proste neni-li HA, jedu v zjednosenem autonomnim rezimu (protoze jak znam
zivot, tak HA zdechne jakmile odjedu z domu), pokud HA zije, tak mohu
vymyslet fajnovosti

BR,

Marek

On Wed, Mar 17, 2021 at 12:44 PM Pavel Kratochvíl <kratochvil na seznam.cz