Re: Zásuvka s ovládáním přes WIFI

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Středa Březen 17 18:00:26 CET 2021

Dalsi vyrazny rozdil tasmota/esphome je, ze tasmota je 'napervno dany
firmware' (ano, jsou zdrojaky, muzete ohybat), ktery nakonfigurujete v
ramci jeho moznosti. Jsou tam (TUSIM i nejake moznosti automatizace, ale
rozhodne omezene).
Naproti tomu pro esphome napisete 'konfigurak', na zaklade toho se
vygeneruje myslim c(++? tusim) zdrojak a ten se prelozi na firmware. Takze
mate mnohem vetsi nabidku obsluhovanych veci (do tasmoty by se nevlezdy z
duvodu velikosti) a mnohem sirsi mozsnosti 'programovat' si tam
nejakou autonomii. At uz prostredky toho yaml konfiguraku, nebo v pripade
nutnosti az na uroven C kodu.
Ja jsem taky zacinal s tasmotou (taky mam homeasistant, ja na RPi4), ale
postupne jsem presel na esphome. Prave proto, ze jsem pak treba do vypinace
velmi jednoduse naimplementil:
-pokud neni HA dostupny, jedes v autonomnim rezimu a umis pouze
zapnout/vypnout rele ovladajici zarovku
-pokud je HA dostupny, tak je (wifi pripadne zigbee - jak kde) pod proudem,
vypinac (taky wifi nebo zigbee) posila prikazy do HA a ten zarovku ridi
komplexneji (teplota svetla, intenzita svetla, zavislosti na dalsich
okolnostech. Samozrejme - vzhledem k HA - nemusi byt vypinac na stejnem
systemu (wifi/zigbee) jako zarovka.

Proste neni-li HA, jedu v zjednosenem autonomnim rezimu (protoze jak znam
zivot, tak HA zdechne jakmile odjedu z domu), pokud HA zije, tak mohu
vymyslet fajnovosti
BR,
Marek