[OT] Rychlost internetu

Josef Zeman jozem na volny.cz
Středa Březen 17 10:59:50 CET 2021

Šedá je teorie, zelený je strom života. Teoretická rychlost je hezká, ale v reálu jí stěží bude dosaženo. Musel byste mít nějakou variantu FTTx, aby to byla téměř jistota. Třeba naše firma poskytuje pro B2B klienty běžně linky 100/100 i víc. Ale pro běžné zákazníky na metalice je upload také řádově jinde, než download. Pásmo zpětného kanálu končí na 87 MHz, přičemž do asi 20 MHz je kvůli rušení nepoužitelné. Dopředný kanál používá v DOCSIS 3.1 bonding kanálů a šířka pásma je nesrovnatelná. Já mám teoreticky 500 Mb/s. Aktuální měření ukazuje odezvu 17 ms a propustnost 16/10. Na optickém nódu je asi 300 zákazníků. Hodně jich bude sedět na HO a škola do toho. Agregace udělala svoje. Mohl bych nahlédnout do systému, kolik to komu v naší oblasti běhá, ale bude to srovnatelné.

Zeman