Re: OT: některé programy na televizi nejdou

Neděle Březen 14 15:46:24 CET 2021

Příliš silný nevím, je tady stará anténa xcolor namířená na 40 km
vzdálený Ještěd. Je na něj přímá viditelnost. Zajímavé je, jaký důraz v
tom článku dávají na kvalitu a směrovost antény a jak tam řeší echa a
preecha. No je fakt, že anténa po dědovi má pár prvků poohýbaných od
ptáků a pár je jich i vypadaných. Myslel jsem si, že když je tady
signálu dost, dalo by se to chytat i na kus drátu.
Jen bych se zeptal, jak vlastně funguje ten příjem z více vysílačů na
společném kmitočtu. Kdysi jsem slyšel, že DSP si s tím poradí (časově to
proti sobě posune???) tak, že nejen že si ty signály nevadí, ale
navzájem se podporují. Dost dobře si nedovedu představit, jak tohle funguje.
Anděl