Re: Dotazy k STM32F103C8T6 a multiplexované řw616ZW7DrSBMRUQgZGlzcGxlamUu

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Pátek Březen 12 10:29:22 CET 2021


Jen poznamka: pokud vam ten nativni kod pripada jako vyhoda, tak vam nic
nebrani si ten C# (obecne .NET) nechat prelozit do nativu. A treba pro
Micro.NET (pro embeded) se to taky prekladalo do nativu (nevim jestli se to
nezmenilo, ale spis ne, prece jen neni tam prostor ani vykon)
Na velke masine je ten nenativni kod .NET spis vyhodou :)
BR,
Marek

On Fri, Mar 12, 2021 at 8:30 AM Jiří Nesvacil <nesvacil na posys.eu> wrote:

> Psát kousek programu v C, struktury, mraky pointeru se dá, ale při
> větším projektu to bývá neudržitelné. Při porovnání verzí, commitu se
> jednoduše nějaká * či & ztratí.
>
> Mimochodem,  šlo tady spoustu emailů na Pascal a ten je daleko čistější.
> Oproti C se vypořádal dobře i s řetězci a ne jako dnes v C je spoustu
> kódování, převodů, zkoumání délek, indexací,... . Nemá taky pro neznalé
> pointery přes * & a je to daleko čistější. Navíc je to nativní kód na
> rozdíl od Java,C#. Pro u embedded systémů je taky, že nemá garbadge
> collector. Jsou tady novější jazyky jako GO, ale ten má garbadge
> collector, to je pro embedded zařízení trošku moc. Takže pascal by mohla
> být lepší forma než C až na úplně nejnižší volání.
>
> V c++ se zápisu občas dá vyhnout použitím pointerů zápisů přes
> referencování a následně na properties čistě přes ".", to považuji za
> čistější.
>
> Psát komplexnější projekt v ARMu čistě v C má své limity dle mého soudu.
>
> Jirka
>
>
> Dne 11.03.2021 v 10:24 Miroslav Mraz napsal(a):
> > Tak nějak. Píšu pro ARM v C++ už pár let, takhle generalizovat to moc
> > nejde. C++ umožňuje trochu vyšší míru abstrakce, takže některé
> > konstrukce, které v čistém C děláte poměrně neohrabaně, v C++ mohou
> > být jednodušší a je pak na překladači jak si s tím poradí. Obvykle
> > lépe - nakonec asi jen málo lidí zná assembler tak dobře, že to v něm
> > umí napsat efektivněji. Překladače udělaly hodně velký pokrok v
> > optimalizaci kódu ale hodně práce se v tomto směru ještě musí udělat.
> > Tím vás nechci odrazovat od používání C++, opravdu se v tom dělá lépe,
> > ale není to všelék.
> >
> > Mrazík
> >
> > Dne 11. 03. 21 v 9:35 Jan Waclawek napsal(a):
> >> Priamy ekvivalent tohoto je v C mat pre nejaku funkcionalitu (modul)
> >> vsetky
> >> globalne premenne v structe.
> >>
> >> wek
> >>
> >>
> >> ----- Original Message ---------------
> >>> Kompilace nepomuze musite to psat jako C++ tj. v class definovat
> >>> properties. Pote vyvolat objekt.metoda(); a properties objektu jsou
> >>> natazeny daleko rychleji. Kdyz to mate v C, tak promenne jsou globalni,
> >>> tam se nepouzije instrukce se zkracenym indexovanim pro natazeni
> >>> promenne, ale s dlouhou 32bit adresou.
> >>>
> >>> Jirka
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> --
> Tento e-mail byl zkontrolován na viry programem AVG.
> http://www.avg.cz
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210312/1649132c/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list