<div dir="ltr">Jen poznamka: pokud vam ten nativni kod pripada jako vyhoda, tak vam nic nebrani si ten C# (obecne .NET) nechat prelozit do nativu. A treba pro Micro.NET (pro embeded) se to taky prekladalo do nativu (nevim jestli se to nezmenilo, ale spis ne, prece jen neni tam prostor ani vykon)<div>Na velke masine je ten nenativni kod .NET spis vyhodou :)</div><div>BR,</div><div>Marek</div></div><br><div class="gmail_quote"><div dir="ltr" class="gmail_attr">On Fri, Mar 12, 2021 at 8:30 AM Jiří Nesvacil <<a href="mailto:nesvacil@posys.eu">nesvacil@posys.eu</a>> wrote:<br></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Psát kousek programu v C, struktury, mraky pointeru se dá, ale při <br>
větším projektu to bývá neudržitelné. Při porovnání verzí, commitu se <br>
jednoduše nějaká * či & ztratí.<br>
<br>
Mimochodem, šlo tady spoustu emailů na Pascal a ten je daleko čistější. <br>
Oproti C se vypořádal dobře i s řetězci a ne jako dnes v C je spoustu <br>
kódování, převodů, zkoumání délek, indexací,... . Nemá taky pro neznalé <br>
pointery přes * & a je to daleko čistější. Navíc je to nativní kód na <br>
rozdíl od Java,C#. Pro u embedded systémů je taky, že nemá garbadge <br>
collector. Jsou tady novější jazyky jako GO, ale ten má garbadge <br>
collector, to je pro embedded zařízení trošku moc. Takže pascal by mohla <br>
být lepší forma než C až na úplně nejnižší volání.<br>
<br>
V c++ se zápisu občas dá vyhnout použitím pointerů zápisů přes <br>
referencování a následně na properties čistě přes ".", to považuji za <br>
čistější.<br>
<br>
Psát komplexnější projekt v ARMu čistě v C má své limity dle mého soudu.<br>
<br>
Jirka<br>
<br>
<br>
Dne 11.03.2021 v 10:24 Miroslav Mraz napsal(a):<br>
> Tak nějak. Píšu pro ARM v C++ už pár let, takhle generalizovat to moc <br>
> nejde. C++ umožňuje trochu vyšší míru abstrakce, takže některé <br>
> konstrukce, které v čistém C děláte poměrně neohrabaně, v C++ mohou <br>
> být jednodušší a je pak na překladači jak si s tím poradí. Obvykle <br>
> lépe - nakonec asi jen málo lidí zná assembler tak dobře, že to v něm <br>
> umí napsat efektivněji. Překladače udělaly hodně velký pokrok v <br>
> optimalizaci kódu ale hodně práce se v tomto směru ještě musí udělat.<br>
> Tím vás nechci odrazovat od používání C++, opravdu se v tom dělá lépe, <br>
> ale není to všelék.<br>
><br>
> Mrazík<br>
><br>
> Dne 11. 03. 21 v 9:35 Jan Waclawek napsal(a):<br>
>> Priamy ekvivalent tohoto je v C mat pre nejaku funkcionalitu (modul) <br>
>> vsetky<br>
>> globalne premenne v structe.<br>
>><br>
>> wek<br>
>><br>
>><br>
>> ----- Original Message ---------------<br>
>>> Kompilace nepomuze musite to psat jako C++ tj. v class definovat<br>
>>> properties. Pote vyvolat objekt.metoda(); a properties objektu jsou<br>
>>> natazeny daleko rychleji. Kdyz to mate v C, tak promenne jsou globalni,<br>
>>> tam se nepouzije instrukce se zkracenym indexovanim pro natazeni<br>
>>> promenne, ale s dlouhou 32bit adresou.<br>
>>><br>
>>> Jirka<br>
> _______________________________________________<br>
> HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
> <a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
> <a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
<br>
-- <br>
Tento e-mail byl zkontrolován na viry programem AVG.<br>
<a href="http://www.avg.cz" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.avg.cz</a><br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list - sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote></div>