Nove obzory

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Čtvrtek Březen 11 19:31:29 CET 2021

Taky mi to nedávalo smysl, ale s tím vysvětlením jsem to právě pochopil - je to vnesení třetího rozměru do dvourozměrného XY grafu. Jestli je to kruh, kružnice nebo nově koule je následně naprosto irelevantní, ona to totiž klasická tiskárna nebo kopírka vždy sama ořízne a ani na běžném počítačovém monitoru to nebude o mnoho lepší.
Tomáš OK2MTM
PS. na jeřáb bacha, je určitě určený na zvedání břemen, nikoliv osob. Osoby se na něm zdvihají za žebro - jako před lety Jánošík. A to rozhodně není příjemné.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav Mraz
Sent: Thursday, March 11, 2021 3:52 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Nove obzory

Leda tak. Jinak to moc smysl nedává, protože i když bude mít měřená veličina komplexní hodnotu, pak chyba bude (pokud má veličina normální
rozdělení) v nějakém prstencovém okolí naměřené hodnoty a velikost tohoto okolí by byla patrně jediné reálné číslo. Ačkoli ve fyzice je možné mít to okolí eliptické (chyba měření imaginární složky je větší) a pak by to jistý smysl dávalo. Bez kontextu se to nedá posoudit - co když je ta elipsa našišato (měření v neortogonální bázi, výpočet pomocí afinní transformace a jiné podivnosti) ?

Mrazík