Re: Dotazy k STM32F103C8T6 a multiplexované řízení LED displeje.

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Středa Březen 10 13:24:32 CET 2021

Zdravím,

raději bych se multiplexu vyhnul, pokud to bude nějaký větší LED, ať to
nezáří. V aplikacích kolikrát vidím IO s 64 nohama a jsou využity jen 4.
Je to asi pro ně jednodušší nemusí se omezovat v paměti... .

Spíš bych si vybral větší čip, pokud nemáte jiné omezení a novější, kde
i2c  bude fungovat lépe a klidně připojil malou EEPROM. Většina těch
čipů STM jinak počítá s RAM a zálohou, ale není to na konfiguraci.
Přepis FLASH cpu je sice možný místo eeprom, ale ne vždy se vypořádá se
smazáním pouze stránky. Někdy ty chipy reagují až na full erase a to
skloubit s pamětí programu je problém.

Pokud zvolíte větší FLASH, budete moci ladit i v RAM.

bootloader nevím o žádném universálním, ale napíšete ho v C, pro
aplikaci posunete adresu a je to. Bootloader právě občas co děláme, tak
se okopíruje do RAM a udělá full erase, je to sice nebezpečné, ale
spolehlivě maže. Dokonce to děláme tak, že uděláme reset a poté přepneme
do bootloaderu, někdy je to CPU v takovém nedefinovaném stavu. Možná to
je i řadou toho STM, ale takhle se to osvědčilo.

Jirka

--
Tento e-mail byl zkontrolován na viry programem AVG.
http://www.avg.cz