Re: Krimpovací kleště

Pondělí Březen 8 21:10:39 CET 2021

On 8 Mar 2021 at 20:58, Petr Labaj wrote:
> Zajímavé, jak podobný mechanismus někdo miluje a někdo nenávidí.
> Když dostanu do ruky nějaké kleště s ráčnou, tak první, o co se vždy
> snažím, je nějak vyblokovat ten cvrkací jednosměrný mechanismus.
> Velmi často potřebuju třeba konektor jenom namáčknout, pak kleště
> otevřít a zkontrolovat, a teprve pak domáčknout.
> Tohle prostě ten cvrček neumožňuje.
Umožňuje, je tam taková páčka mezi rokujeťma, která to uvolní. (teda aspoň na všech,
co mám, což samozřejmě neznamená, že na všech)

> Ještě jsem za svůj dlouhý život neodhalil, v čem by mi mělo omezení
> pohybu jen jedním směrem pomoct.
V tom, že když se to docvakne na poslední zoubek, kterým se to uvolní, tak to je
akorát ta správná síla, která to dobře zakrimpuje. Na rozdíl od těch volných kleští,
které se dají zmáčknout málo stejně jako moc.

Já to často používám tak, že zacvaknu pin na první zoubek, on tam napruženýma uchama
drží, a pak tou samou rukou co jsem dával pin, vezmu a přidám drátek a docvaknu.

> V čem mě omezuje jsem samozřejmě odhalil už mnohokrát.
Rozumím :-)

D.O.