[OT] Pascal ma 50 rokov

Pondělí Březen 8 20:35:47 CET 2021

To je jako s autama, osobák, sporťák, náklaďák nebo trabant, meďák, McLaren. Každý
je na něco dobrý, na něco ne, ale třeba to s ním taky jde, a na něco vyloženě je
nevhodný.

Pascal byl a stále je skvělý jakyk na výuku programování ve smyslu algoritmizace a
kultury programování (i když dnes se výuka programování taky už dost přesunula
jinam). Na některou "skutečnou práci" je Pascal naprosto adekvátní, však taky
vznikla spousta skutečně pracujících aplikací v Pascalu/Delphi, ovšem s grafikou už
to je slabší (a jsou lepší prostředky) a na realtime je značně nevhodný. Tedy pro
většinu lidí, samozřejmě i na trábošovi jsem ten pingpongovej stůl taky kdysi odvezl
a kámoš vozil cement na stavbu baráku i v SLK, ale asi se shodneme, že to není to
pravé :-)

A pak je taky dobrý si uvědomit, kdy ten Pascal vzniknul a k čemu se tehdy počítače
používaly (a v tomhle směru je to "asi měl autor představu" podle mě docela
nepochopení, asi jako říct, že autor 1203 asi měl představu, že by se snad měla
opravdu dát použít i jako sanitka).

D.O.