OT: prosponkovane spalicky

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Pondělí Březen 8 15:38:12 CET 2021

Nejspíš pneumatická sponkovačka, k nalezení též jako hřebíkovačka.

Aleš Procháska

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Monday, March 08, 2021 3:10 PM
To: konfera <hw-list na list.hw.cz>
Subject: OT: prosponkovane spalicky

Dobrý den,

při montáži sauny jsem narazil na věc, kterou nechápu. Jako balící a distanční prvky německý výrobce používá špalíčky přisponkované k prkýnkům drátkama. Ty špalíčky jsou 3 cm tlusté, drátek prošel skrz a ještě asi 15 mm do prkýnka pod ním. Drátek má průměr cca 1 mm a když ho chci vytáhnout, ani s ním nehnu a jen ho utrhnu.

Jak tohle dokážou prohnat skrz tak tlusté dřevo? Předpokládám, že nějakým protlačováním by to bylo nereálné. Asi to muselo mít hodně velkou rychlost, aby to tím dřevem prošlo jen setrvačností. A čím to takhle urychlují? Vzduchem? Nepotřebuje to nadzvukovou rychlost? Nebo elektromagneticky? Vadí mi, když se někde popírají fyzikální zákony a navíc to ještě funguje :-)

Anděl