OT: prosponkovane spalicky

Pondělí Březen 8 15:10:00 CET 2021

Dobrý den,

při montáži sauny jsem narazil na věc, kterou nechápu. Jako balící a
distanční prvky německý výrobce používá špalíčky přisponkované k
prkýnkům drátkama. Ty špalíčky jsou 3 cm tlusté, drátek prošel skrz a
ještě asi 15 mm do prkýnka pod ním. Drátek má průměr cca 1 mm a když ho
chci vytáhnout, ani s ním nehnu a jen ho utrhnu.

Jak tohle dokážou prohnat skrz tak tlusté dřevo? Předpokládám, že
nějakým protlačováním by to bylo nereálné. Asi to muselo mít hodně
velkou rychlost, aby to tím dřevem prošlo jen setrvačností. A čím to
takhle urychlují? Vzduchem? Nepotřebuje to nadzvukovou rychlost? Nebo
elektromagneticky? Vadí mi, když se někde popírají fyzikální zákony a
navíc to ještě funguje :-)

Anděl