Re: OT: Proč to jde tak kvalitně, rychle a levně...

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Sobota Březen 6 23:20:06 CET 2021

Zdravim,
co jsem nastoupil do pracovniho procesu (jeste za soudruhu), snazim se optimalizovat ...
bohuzel vzdy s tim narazim.

jenom par poznatku a fakta:
- nemyslim si, ze kazda nase pomocna sila chce nejnovejsi i-model,
  kupodivu v vtomto ohledu se chovaji rozumneji a realisticteji, nez kdejaky mlady manazirek,
  co jeste ani poradne nenastoupil a uz pozaduje sluzebni auto, nadupany notas (samozrejme na svoje exceliky)
  a ten ajfounik
- naproti tomu v cine je automaticky outsider ten, co kazdy pulrok nema ten nejnovejsi model mobilu
  (i kdyz je to jenom kopie ajfounu, ale musi byt)
- u nas se hodne resi bezpecnost, je fakt, ze je na hodne vysoke urovni. nekdy az moc (staci si precist
  300 strankovy navod k drevene varecce).
  ale proti lidske blbosti neni zadna ochrana. na jakekoliv urovni.
- v cine se tomu venuji jenom v nejnutnejsi mire (proc davat 1000 upozornovacich stitku a ceduli,
  kdyz fotosenzor spusti alarm, kdyz se reporter primota tam, kam nema?). asi sli cestou prirozeneho vyberu
- u nas byrokracie si zije - tak nas 'zadratovala' predpisy, smernicemi, vyhlaskami a zakony,
  ze bez dalsich byrokratu ji neni mozne optimalizovat.

jinak: rozumim potrebe dezpecnosti, rozumim i potrebe dokumentace k produktum, jenomze vsechno ma svoje meze.
kdyz u nas ve vyvoji sw (mluvim z praxe v urcitem odvetvi) je pres 80% tvorba dokumentace, je asi neco spatne.
a pak, kdyz se z tohoto duvodu v takovem procesu usadi na vedoucich pozicich spise zvanilove, co sice moc dobre
neumi kodit, ale jsou neskutecne tvurci ve vymysleni ruznych dokumentu o dokumentech a formularu na tvorbu
generatoru formularu pro navody jak tvorit templaty dokumentu ...

rekl bych jeste jednoduseji: ze ryba smrdi od hlavy
:)

  Sam