Otazka ku spajkovacke

jurp jurp na volny.cz
Sobota Březen 6 21:35:23 CET 2021

Na zacatku byl dotaz:
> [...]
 >uz Wellerke alebo Solomonke. Chcel by som vediet, ci sa spajkovacka da
 >poskodit alebo znicit, teda jej regulacia tym, ze sa pri zapnutom
 >zdroji spajkovacky dotknete hrotom pera zemniaceho kolika v zastrcke -
 >PEN?
 >
 >Stale totiz rozmyslam nad tym, ako sa mi mohla odpalit regulacia na
 >analogovej 50W Wellerke. Obdobnu chybu som ale videl aj na inych dvoch
 >spajkovackach a preto rozmyslam ako sa mohla letovacka odpalit pri
 >spajkovani 5 az 12V elektroniky. Wellerku som mal za neznicitelny
 >nastroj v mojom bastlicskom kutiku... A predsa mi nefunguje.

1) Welerka ma hrot spojeny s PE, jak jsme se dohodli.
2) TS100 ma hrot spojeny s GND, nebo - (minus) polem napajeciho DS zdroje,
podle toho ktera terminologije Vam vyhovuje. Tady by se neco teoreticky
mozna mohlo udat, nejake vyrovnani potencialu. Ale ten GND to dost eliminuje.
Jinak hroty TS100 nejsou az tak nesmrtelne jak se pise. Taky odchazeji.
Elektronika? Je tam OZ se 100K odporem ve vstupu.
3) Neco s horkovzduchem - ???

Jak s tim souvisi prechod na ROHS? Pajelo se dlouhodobe na 400stC?
Pajelo se vsemi tremi nekde na tom stejnem miste?
Moc malo informaci.

Prepacte, ale moja kristalova gula, aj gule tuna zlyhavaju.

JURP