Otazka ku spajkovacke

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 4 10:17:32 CET 2021

[preposielam]

Dobry den,

chcel by som sa spytat, otazku ku klasickej analogovej spajkovacke, ci
uz Wellerke alebo Solomonke. Chcel by som vediet, ci sa spajkovacka da
poskodit alebo znicit, teda jej regulacia tym, ze sa pri zapnutom
zdroji spajkovacky dotknete hrotom pera zemniaceho kolika v zastrcke -
PEN?

Stale totiz rozmyslam nad tym, ako sa mi mohla odpalit regulacia na
analogovej 50W Wellerke. Obdobnu chybu som ale videl aj na inych dvoch
spajkovackach a preto rozmyslam ako sa mohla letovacka odpalit pri
spajkovani 5 az 12V elektroniky. Wellerku som mal za neznicitelny
nastroj v mojom bastlicskom kutiku... A predsa mi nefunguje.

Velmi pekne dakujem za vysvetlenie.

A.