Re: Detekce fáze UHF

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Středa Březen 3 20:59:24 CET 2021

Ahoj Pavle,

uplne sice nerozumiem co ches robit, ale ako klucove slova by sa asi
dali pouzit 0/180 deg hybrid, alebo kvadraturny hybrid.

Na dva vstupy privedies signaly a tie sa na treti port spocitaju vo faze
a na stvrty port v protifaze (alebo s 90 stupnovym posunom). Ak su medzi
sebou vstupne signaly fazovo posunute, na jednom vystupe dostanes
zlozku, ktorej amplituda je umerna sinusu ich fazy.

Ak mas k dispozicii dostatocny vykon tak klasicky zmiesavac vyborne
posluzi ako detektor fazy.

Ako jednoduchy preladitelny fazovy posuvac sa da pouzit kvadraturny
hybrid s dvoma kondenzatormi na zem. Ak sa meni ich kapacita nesuhlasne
meni sa fazovy posun zo vstupu na vystup. Vid priklad 36-vstupoveho
zlucovaca vykonu s vektorovym modulatorom na kazdom vstupe.
https://edms.cern.ch/ui/file/1369879/1/AED-00204-V1_VectorSum800MHz_36way___schematic.pdf
https://edms.cern.ch/ui/file/1369883/1/AED-00204-V1_VectorSum800MHz_36way___top_assembly.pdf

Existuju na to aj integrovane obvody, napriklad ADL5390.

b.