Detekce fáze UHF

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 3 20:26:10 CET 2021

V souvislosti s tématem o kočce mě napadlo, že je to vlastně zajímavej námět na bastl a mohly by si s tím hrát děti na táboře, jestli teda bude.

Základní myšlenka (kopie z předchozích mailů):

Nějakej jednoduchej bazmeg, co jednou za x desítek sekund vyšle pulz na 860 MHz, nebo 2,4 GHz. Bohužel pak bude složitej přijímač se 2 anténama a vyhodnocením fáze, kterej ukáže směr

Základem je „hloupej“ přijímací modul, kterýmu se předřadí splitter s nastavitelnou fází. Výchozí stav je normální příjem na 1 anténu. Po zachycení signálu počkat do začátku nového signálu a v jeho průběhu projet fázi a na nějaký řadě LED indikovat úhly, kde signál byl. Nějakej takovej splitter jsem při hledání něčeho jiného našel, ale nevím jak to najít normálně. Tohle by ale mohl poradit některý ze zdejších radioamatérů.

1. Věděl by někdo o nějakém takovém splitteru, kam připojím 2 antény, RX na 860 MHz a nějak elektricky nastavím, jakou fázi mezi nimi chci?
2. Pokud by 1 nebylo rozumně dostupné, tak není úplná blbost udělat na DPS pár desítek cm vedení, na koncích antény a z něj po celé délce vývody spínané diodama?

Díky,
PH