[OT] Pascal ma 50 rokov

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Březen 3 09:22:59 CET 2021

Chápete to správně. Některé procesory na to mají speciální instrukce,
jinde se to musí obcházet. Mně šlo hlavně o to, jestli nějaký jazyk
vyšší úrovně umožňuje nějakým způsobem zpřístupnit příznakové bity
procesoru. Ale zřejmě je to blbost, to použijete tak maximálně v
bare-metal programování, normální člověk zřejmě použije správnou nosnou
množinu, nad kterou pak jazyk či knihovna definuje algebraické těleso s
přesně specifikovaným chováním.
Což je třeba vyvolání výjimky při přetečení nebo dělení nulou. Jsem
zvyklý na C/C++ které jsou hodně low-level, čili pustí vás blíž železu,
takže mě zajímalo jak se to řeší jinde. C/C++ to na úrovni jazyka neřeší
vůbec, stejně jako třeba to přetečení indexu pro pole, takže se to řeší
na úrovni knihovních funkcí - nebo nijak, ale pořád máte na výběr.

Mrazík