[OT] Pascal ma 50 rokov

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 3 02:52:44 CET 2021

V původním dotazu je: „saturovaná aritmetika nebo alespoň nějaká indikace přetečení“.

Nejsem si jist, zda správně chápu pojem „saturovaná aritmetika“ ale představuji si, že třeba při opakované inkrementaci byte se hodnota nakonec zastaví na 255, dál neporoste, ani neudělá error.

PH

Od: Aleš Procháska
Teď se trochu neorientuju. Já jsem to pochopil jako výjimku při aritmetickém přetečení, ta je v Pascalu implementovaná z definice, jen je zobecněná na libovolný interval (a též libovolnou mapovací funkci pole). Samozřejmě rozumný překladač ji implementuje jinak pro ten obecný interval a jinak pro speciální velikosti operandů kde se to dá poznat z CF/OF apod. Nebo myslíte ještě něco jiného?
Aleš Procháska