Akvarium a 230V

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 3 00:37:06 CET 2021

230 je u akvárek tak nějak samozřejmej standard. Všechno je na 230 mnohem levnější, synchronní vibrační kompresor, synchronní čerpadlo, topení (25W je extrémně slabý). Navíc je to praktický pro uživatele, do 1 zásuvky se dá malá roz-N-ka na plochý vidlice a tam se zapojí úplně všechno. Snad jedině u světla by mohlo bejt zajímavý použít 12V LED pásky a integrovat tam časovač. Ale řek bych, že to je spíš jen pro nás bastlíře.

Použití adaptérů by navíc naráželo na komplikace s vodou, kdy by tam museli fyzicky realizovat úplně stejný opatření jako na 230, potom k tomu nějakej nestandard adaptér s vodotěsným spojením kabelů, celkově by to za tu cenu asi nikdo nekoupil – velký krámy u zásuvek a ještě drahý – no nekup to:-)

PH

Od: Pavel Kadečka
koupil jsem si akvárium, takový ten set, kde je všechno, světlo, filtr
i topení. Co mě trochu dostalo, všechno je na 230V, tzn. do vody je
trvale ponořený kabel. To je normální? Samozřejmě je to všechno s
dvojitou izolací (symbol na sobě to má) a všechno to i těsní (při
sahání do vody mě to nekoplo, rybičky žijou). V návodu teda píšou, že
než budu sahat do akvárka, mám kabely vytáhnout ze zásuvky.

Tak nějak bych čekal, že to bude mít adaptér a do akvária povede
nějaké malé napětí, bere to dohromady pár W (5W filtr, 7W LED světlo,
25W topení).

Zásuvky v obýváku jsem stejně přepojil na chránič.