Akvarium a 230V

Úterý Březen 2 10:37:15 CET 2021

Přátelé,

koupil jsem si akvárium, takový ten set, kde je všechno, světlo, filtr
i topení. Co mě trochu dostalo, všechno je na 230V, tzn. do vody je
trvale ponořený kabel. To je normální? Samozřejmě je to všechno s
dvojitou izolací (symbol na sobě to má) a všechno to i těsní (při
sahání do vody mě to nekoplo, rybičky žijou). V návodu teda píšou, že
než budu sahat do akvárka, mám kabely vytáhnout ze zásuvky.

Tak nějak bych čekal, že to bude mít adaptér a do akvária povede
nějaké malé napětí, bere to dohromady pár W (5W filtr, 7W LED světlo,
25W topení).

Zásuvky v obýváku jsem stejně přepojil na chránič.

Pavel Kadečka.