Re: nano až mikro Ampérmetr

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Březen 2 12:01:40 CET 2021

[preposielam]

Ahoj,

dakujem za vysvetlenie povodneho zameru.

Takze bez nejakeho velkeho bastlenia mate ten kondik od p.Hudecka a
moj 10R + osci s matematikou. Mozno este nejaka starsia nacvakavacia
prudova sonda by mohla nieco ukazat, pokial tie deje nie su prilis
rychle.

Mozno by to chcelo pozriet sa na tie studentske hotove moduly, ktore
pouzivaju radio. Predpokladam, ze radio bude brat najviac prudu pri
roznych prechodnych dejoch a potom nemusite hladat tak presne operaky
a cele meranie sa zjednodusi na meranie prudov do 1-50mA podla modulu
radia. Tych 50mA je len raz za 24hodin, takze sa to rozlozi na 24hodin
a to uz nemusi byt taka tragedia na baterky. Ja osobne by som ratal
tych 50mA mozno aj viac. Treba si taky typicky modul vyskusat v praxi
meranim alebo aspon datasheetom.

Viacej Vam k tomuto uz poradit neviem, len tolko, ze to nemusi byt az
taky overkill na tie operaky a vystacia aj nejake lepsejsie 2-3
Eurove.

A.

Cílem je něco jednoduchého, co nahrubo ukáže, jak dlouho bude IoT
zařízení schopné pracovat na nějakou baterku. Teď v covidu je to dost
těžké, ale naši studenti mívají různé jednoduché IoT bazmeky jako
maturitní práce. Jde mi o to aby se mohli podívat, jak se jim
(ne)podařilo režim nízké spotřeby vyřešit. Myslím, že ten nápad s
kondíkem namísto baterky je ideální, protože prostě mnohonásobně
zkrátí čas života zařízení, ale tu baterku pro tyhle účely velmi věrně
napodobuje. Nejde o žádné absolutní přesnosti, jde o vyvrácení
představy: "já jsem si myslel, že to na baterku pojede měsíc", a ono
jí to vyfláká za jednu noc.

Jakub Šerých