[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

DeeJay deejay na email.cz
Pondělí Březen 1 18:25:33 CET 2021

Ano - při větší rekuperaci brzdovky svítí, s tím není problém

Auto při odstavení plynu rekuperuje podle nastaveného stupně (nastavuje se pádly pod volantem) nicméně úplně nezastaví a přejde do režimu "plížení" jako automatická převodovka. Levým pádlem se nastavuje rekuperace na vyšší a při podržení to začne brzdit co může, je však nutno si uvědomit, že pokud máte baterii na 100% není kam rekuperovat a nebrzdí to dokud se trochu nevybije. I Ikony rekuperace je dále rozsvíceno "auto" a do hry vstupuje ještě třeba radar a pokud je před autem další vozidlo upravuje intenzitu samo.

Na garančce vyměnili filtr klimatizace, provedli kontrolu, diagnostiku a přehráli software (v rámci garance) kolem auta vám neřekne nikdo nic ... peklo ... časem se má prý měnit chladicí kapalina baterie za dlouhé peníze. No bylo naivní myslet si, že firmy se připraví o zisky ze zbytečných kontrol.

Jednou se nám stalo, že se v práci auto nenabilo - protože manželka nezapojila kabel :-D ale vzhledem ke vzdálenosti domů to bylo v podstatě jedno. Výjímečně se stane, že se při zasunutí konektoru nabíjení nezapne, ale to chce jen pár vteřin počkat jestli se rozsvítí ledky a cvakne stykač.

Ovládání appkou je fakt šílené a dle mého je na vině hlavně konektivita - v autě je vestavěná SIM a podle mě to používá buď SMSky nebo nějaké GPRS a je to furt připojené na nějaký vzdálený server, wifinu to neumí - appka pošle dotaz, čekáte, přijde odpověď a můžete poslat další ... Funguje to, ale ne jako byste si představovali v 21. Století.
SIMka se prý bude po 6ti letech provozu platit, neví se kolik a pochybuju, že si tam budu moct dát vlastní.

Jinak auto má tepelné čerpadlo pro topení - chlazení, dobrý battery management (topení, chlazení baterie)
A někdo se tu ptal zda jde při nabíjení v autě topit, chladit - to samozřejmě jde, ale nabíjení se trochu zpomalí (imho neznatelně)

Zajímavost je a ne každý to ví, že elektromobily mají i běžnou olověnou baterii - bez ní auto nepojede, auto má standardní palubní a ovládací napětí 12V a Kona příležitostně dobije akumulátor z trakční baterie. Má v čumáku kontrolku, že zapla "vysoké napětí"

Jara