[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Pondělí Březen 1 17:26:59 CET 2021


Jo, koronakaranténa. Taky mi auto teď víc stojí na místě než aby jezdilo.

P.K.

po 1. 3. 2021 v 17:08 odesílatel Aleš Novák <alesh.novak na email.cz> napsal:
>
> Bohužel posledního půl roku jsem skoro pořád doma, takže ani nejezdím. Normálně najezdím do 5000 km za rok.
>
> PK> A kolik že jste najezdil za ten rok a půl?
>
> PK> P.K.
>
> PK> po 1. 3. 2021 v 14:51 odesílatel Aleš Novák <alesh.novak na email.cz> napsal:
> >>
> >> Mám ji teprve rok a půl, takže servis nebyl zatím žádný. První návštěva je po dvou letech.
> >>
> >> Vzhledem k velmi krátkým pojížďkám po městě kdy klimatizace ani nestačí snížit výkon po vychlazení nebo vytopení
> >> mám spotřebu i přes 20 kWh/100 km. Na jaře nebo na podzim, kdy klimatizace moc práce nemá se dostanu i na 12 kWh/100 km.
> >> Takže dojezd 300 km by neměl být problém s akumulátorem 43 kWh. Ale jak říkám, moje ježdění je v řádu jednotek kilometrů
> >> po městě a nejbližším okolí, žádnou delší trasu jsem ještě neabsolvoval.
> >>
> >> Dobíjím doma v garáži z 230 V přes elektroměr do zásuvky, takže spotřeba je včetně účinnosti nabíječky a akumulátoru.
> >>
> >> Když teď stálo auto delší dobu bez pohybu, tak jsem kontroloval pokles energie v akumulátoru a vyšlo mně vybíjení výkonem
> >> asi 1,5 W, což je až neuvěřitelný výsledek a těžko říct, jestli správný. Odhad je podle ukazatele zbývající energie,
> >> který klesal rychlostí jedno procento za necelé dva týdny.
> >>
> >> Chybí mně tam informace o aktuálním výkonu jdoucím z nebo do baterie. Něco jako jsem měl na vojně v UAZu, kde byl
> >> ampérmetr s nulou uprostřed a ukazoval vše kromě startéru. Tady to sice ukazuje aktuální spotřebu ale je přepočtená na
> >> jednotku kWh/100 km a je to jen spotřeba motoru bez dalších spotřebičů. Jaký výkon jde právě do nebo z baterie to
> >> zobrazit neumí.
> >>
> >> S pozdravem
> >> Aleš
> >>
> >> Dobrý den,
> >> pondělí 1. března 2021, 13:15:41, napsal jste:
> >>
> >> PK> BMW i3? Jaký máte reálný dojezd? A co servis, jak je to náročné?
> >>
> >> PK> P.K.
> >>
> >> PK> po 1. 3. 2021 v 12:40 odesílatel Aleš Novák <alesh.novak na email.cz> napsal:
> >> >>
> >> >> Hezký den,
> >> >>
> >> >> Nevím jak u jiných aut ale u mojí i3 se od nějaké úrovně rekuperace brzdová světla rozsvítí.
> >> >>
> >> >> Mimochodem, v jiných autech se musí pro úplné zastavení "dobržďovat"? Když sundám nohu z plynu, tak auto zpomaluje až do
> >> >> úplného  zastavení. Vůbec brzdu nepoužiju za celou cestu. Jen pro zapnutí stroje a volbu směru musí být stisknutá, jinak
> >> >> ji  kromě  nouzových  případů vůbec nepoužívám. Nějak si nedovedu představit, že by mně auto samo od sebe ujíždělo, když
> >> >> nemám nohu na plynu.
> >> >>
> >> >> Jinak  vychladit  nebo  vyhřát auto před nastoupením je docela návykové. Než odejdu z práce, zapnu mobilem klimatizaci a
> >> >> než dojdu k autu (asi 5 minut), je v něm už docela příjemně.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list