[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Aleš Novák alesh.novak na email.cz
Pondělí Březen 1 17:08:09 CET 2021


Bohužel posledního půl roku jsem skoro pořád doma, takže ani nejezdím. Normálně najezdím do 5000 km za rok.

PK> A kolik že jste najezdil za ten rok a půl?

PK> P.K.

PK> po 1. 3. 2021 v 14:51 odesílatel Aleš Novák <alesh.novak na email.cz> napsal:
>>
>> Mám ji teprve rok a půl, takže servis nebyl zatím žádný. První návštěva je po dvou letech.
>>
>> Vzhledem k velmi krátkým pojížďkám po městě kdy klimatizace ani nestačí snížit výkon po vychlazení nebo vytopení
>> mám spotřebu i přes 20 kWh/100 km. Na jaře nebo na podzim, kdy klimatizace moc práce nemá se dostanu i na 12 kWh/100 km.
>> Takže dojezd 300 km by neměl být problém s akumulátorem 43 kWh. Ale jak říkám, moje ježdění je v řádu jednotek kilometrů
>> po městě a nejbližším okolí, žádnou delší trasu jsem ještě neabsolvoval.
>>
>> Dobíjím doma v garáži z 230 V přes elektroměr do zásuvky, takže spotřeba je včetně účinnosti nabíječky a akumulátoru.
>>
>> Když teď stálo auto delší dobu bez pohybu, tak jsem kontroloval pokles energie v akumulátoru a vyšlo mně vybíjení výkonem
>> asi 1,5 W, což je až neuvěřitelný výsledek a těžko říct, jestli správný. Odhad je podle ukazatele zbývající energie,
>> který klesal rychlostí jedno procento za necelé dva týdny.
>>
>> Chybí mně tam informace o aktuálním výkonu jdoucím z nebo do baterie. Něco jako jsem měl na vojně v UAZu, kde byl
>> ampérmetr s nulou uprostřed a ukazoval vše kromě startéru. Tady to sice ukazuje aktuální spotřebu ale je přepočtená na
>> jednotku kWh/100 km a je to jen spotřeba motoru bez dalších spotřebičů. Jaký výkon jde právě do nebo z baterie to
>> zobrazit neumí.
>>
>> S pozdravem
>> Aleš
>>
>> Dobrý den,
>> pondělí 1. března 2021, 13:15:41, napsal jste:
>>
>> PK> BMW i3? Jaký máte reálný dojezd? A co servis, jak je to náročné?
>>
>> PK> P.K.
>>
>> PK> po 1. 3. 2021 v 12:40 odesílatel Aleš Novák <alesh.novak na email.cz> napsal:
>> >>
>> >> Hezký den,
>> >>
>> >> Nevím jak u jiných aut ale u mojí i3 se od nějaké úrovně rekuperace brzdová světla rozsvítí.
>> >>
>> >> Mimochodem, v jiných autech se musí pro úplné zastavení "dobržďovat"? Když sundám nohu z plynu, tak auto zpomaluje až do
>> >> úplného  zastavení. Vůbec brzdu nepoužiju za celou cestu. Jen pro zapnutí stroje a volbu směru musí být stisknutá, jinak
>> >> ji  kromě  nouzových  případů vůbec nepoužívám. Nějak si nedovedu představit, že by mně auto samo od sebe ujíždělo, když
>> >> nemám nohu na plynu.
>> >>
>> >> Jinak  vychladit  nebo  vyhřát auto před nastoupením je docela návykové. Než odejdu z práce, zapnu mobilem klimatizaci a
>> >> než dojdu k autu (asi 5 minut), je v něm už docela příjemně.



Další informace o konferenci Hw-list