[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Pondělí Březen 1 10:17:16 CET 2021


Brácha si koupil ford mondeo 1.8tdci, nové, v roce 2007 (tehdy ta
generace přišla na trh), cena taky k milionu, naježděno má dneska 420
000 km. S autem jako takovým je spokojený, akorát to teď zhodnotil, že
za servis dal za 14 let 300 tisíc (bez pneumatik a pojištění). Uvažuje
o tom, že příští auto si nekoupí, ale vezme na operativní leasing, že
to vyjde měsíčně na podobné peníze. Servis by tam neřešil a prakticky
by pořád jezdil novým autem. Nutno dodat, že jako zaměstnanec Škoda
Auto má jako benefit lepší cenu za operák.

Vedle toho já jsem měl vždycky ojeté benzínové auto a vyšlo mě to asi
na 2500 měsíčně. S tím posledním za 5,5 roku nebyly žádné větší
problémy, je mu 17 let, najeto přes 200 tisíc km (já sám jsem najezdil
100). (S předchozím autem trochu problémy byly, ale i tak jsem byl asi
na 2700 měsíčně - celkem 70 tisíc km asi za 6 let.)

P.K.

po 1. 3. 2021 v 9:43 odesílatel Tomáš Koželuh <mr.death na ipq.cz> napsal:
>
> Spíš jsou dvě skupiny, jedna si koupí auto přes mega a nic na něm nenajezdí, takže je opravdu pro radost. Druhá si to auto koupí kvůli tomu, že denně jezdí minimálně těch 100km a víc a potřebuje prostě pohodlí, aby z toho auta každý den nevystupovali rozmlácení. Samozřejmě že jde jezdit do práce po D1 ve Fábii, ale zkoušel jste tu cestu někdy třeba v A6? Problém je, že elektro nebo hybrid za mega je třída právě té Fábky.
>
> > -----Original Message-----
> > From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Průha
> > Sent: Saturday, February 27, 2021 5:33 PM
> > To: hw-list na list.hw.cz
> > Subject: Re: [OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?
> >
> > Auto přes mega už si člověk kupuje do značné míry pro radost. Ekonomika jde v tom
> > okamžiku stranou a nemá smysl se jí vůbec zabývat.
> >
> > Nevím samozřejmě, k čemu všemu to auto používáte a jak často, ale z toho co píšete
> > Vám všechno splní Hyunday i30  (momentálně na trhu asi nejlepší cena/výkon) za
> > poloviční cenu. Za ten rozdíl najezdíte při dnešních cenách nafty 300.000 km, střízlivě
> > počítáno.
> >
> >
> > Čili i kdybyste dobíjel pouze z FVE a ta byla zadarmo, tak už jenom ta pořizovací cena to
> > kazí.
> >
> > Ale má to samozřejmě ty příjemnosti, které popisujete.
> >
> >
> > Myslím ale, že ten původní dotaz směřoval právě k té ekonomice.
> >
> > H.
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > Dne 27.02.2021 v 16:35 Libor Konečný napsal(a):
> >
> >
> >       Ja hybrid mam od roku 2016
> >
> >
> >       Zvolil jsem MItsibishi Outlander.
> >
> >       Doposud zadna zavada , baterie jeste v zaruce a vsechny sve auta trapim co to
> > da, na kazdem mam tazne.
> >
> >
> >       Cena je obdobna  jako skvely Nissan Leaf, ktery je bateriovy, pujcene jsem mel
> > pred koupi oba.
> >
> >       Jedinou nevyhodu vidim v tom, ze kdyz vas nekdo z boku nabere, tak  je to
> > totalka.
> >
> >       Hmotnost cca 2 t vidim jako vyhodu, fyzika je neuprosna a pri pripadnem
> > stretu se kazde kilo pocita.
> >
> >       Kdyz se s tim naucite, pak nemusite slapnout na brzdu a rekuperovat.
> >
> >
> >       Akcelerace uzasna, do mestskeho provozu idealni, lehce polechtate pedal a
> > jsem za krizovatkou.
> >
> >
> >       Zena s tim vozila deti na stredni, nebot dostupnost vlakem ci busem byla
> > desna.
> >
> >       Minuly rok uz nabijim z vlastni FVE a vetsinou jsme vzdy do tech 40 km dojeli. S
> > mym stylem jizdy slapani na podlahu ujedu 30-35km, coz se taky da.
> >
> >
> >       Je to vlastne elektroauto dobijene generatorem pokud dojde baterie. Motor se
> > pripojuje systemem start stop jen v urcitych pripadech, treba na dalnici nad 130kmh.
> >
> >       Zadna prevodovka tam neni. Jsou na trhu uz nejaky patek, takze  vse je
> > vychytane.
> >
> >
> >       Co se tyka spolehlivosti, nikdy bych si nekoupil nemecke auto, na to nervy
> > nemam.
> >
> >
> >       Proc jsem zvolil hybrid, pac jednou tolik  na Teslu  se mi nechtelo davat a take
> > hledat nabijecku taky ne, takovy klidas nejsem. Za druhe mam rad ticho, uz mi staci, ze
> > kdyz byly otevrene skoly, tak kazdy den vozily samozivitelky sve tluste mamanky az do
> > satny do skoly  a to vzdy musim ten rachot dehtoaut pretrpet. Na svetlech slysim jen
> > rachot ostatnich. A navic uzasne vypada.
> >
> >       Diky nizkemu tezisti a 4x4 se mi jeste nepodarilo dostat do smyku, sedi to jak
> > na kolejich.
> >
> >
> >       Hybridem nikoho neobtezuji ani hlukem ani emisemi.
> >
> >
> >       Navic se s tim da dojet kdekoliv daleko cca 2 - 3 krat rocne Praha -OV.
> >
> >       Takze  99% casu se s nim jezdi v dosahu 50 km jen na baterie a energii z vlastni
> > FVE. Jsem presvedcen, ze  ekologicka stopa je nasobne mensi nez napriklad
> > turbodehet X5, ktery stoji vice nez ten  PHEV, nebo muj  prvni a posledni  omyl
> > minulosti  ML270.
> >
> >
> >       A po 8 mi letech se baterie menit nemusi, to ze ma mensi kapacitu, s tim lze zit
> > jeste dalsich par let.
> >
> >       Navic benzin nikdy po par letech nebude vypoustet tuny sazi, ktere dnes nikdo
> > neresi.
> >
> >
> >       Vymena za nove baterie cca 130tisic, coz neni nic hrozneho za 8 let.
> >
> >       U Nissanu Leaf cca 150tisic.
> >
> >       Uz bych ten rachotici 5-tivalec Mercedesu nikdy do baraku nechtel. To jsou
> > desna auta, koroze snad i zevnitr, spolehlivost hrozna.
> >
> >
> >       Za me s PHEV spokojenost a to jsem sakra narocny na spolehilivost a uzitne
> > vlastnosti.
> >
> >
> >       Cekam jak se s elektrem vytahnout cinane, ale ta Tesla X mi taky neda spat, az
> > na tu cenu.
> >
> >       Pokud bude nekdo chtit vedet vice, pripadne se kuknout (az nam padne
> > korunavirus), tak soukrome na mail.
> >
> >
> >       LK
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >       Dne 27.02.2021 v 14:39 Jan Průha napsal(a):
> >
> >
> >               No protože to má taky ten spalovák a k němu patřičnou převodovku.
> > Což u elektroauta odpadá.
> >               Taky když se podíváte do ceníku, tak Prius plug-in hybrid (o mild-
> > hybridu se nemá smysl vůbec bavit) má cenu od 990 000,-, tj. reálně někde kolem
> > 1.100.000,-.
> >               To mi přijde na auto s danou užitnou hodnotou hodně moc.
> >
> >               S tou spolehlivostí nemám nějaký jasný argument. Možná jen to, že to
> > není žádná masovka a tudíž vzorek je poměrně malý.
> >               Ale nešť. Toyoty je spolehlé obecně.
> >
> >               H.
> >
> >
> >               Dne 27.02.2021 v 14:21 Pavel Kadečka napsal(a):
> >
> >
> >                       Toyota prius je na trhu už dost dlouho a obsazuje přední místa
> > v těch hitparádách spolehlivosti. A k ceně, proč by to mělo být dražší než elektro-only?
> > Má to mnohem menší baterii.
> >
> >                       P.K.
> >
> >                       so 27. 2. 2021 v 12:20 odesílatel Jan Průha
> > <jan.pruha na volny.cz> napsal:
> >
> >
> >                               Hybrid je, podle mého názoru, ekonomicky ještě větší
> > nesmysl.
> >                               Nejen, že je ještě dražší, ale je to i větší časovaná
> > bomba, protože obsahuje všechny prvky od obou pohonů. Čili dvojnásobná možnost,
> > že se něco rozbije. Navíc to ještě musí fungovat dohromady.
> >
> >                               Dělá se tam spousta kompromisů, aby se to do toho
> > auta dalo vůbez zamontovat. Něco o tom trochu vím, protože dělám ve firmě, která
> > vyrábí kabeláž, mimo jiné, i pro elektroauta. Včetně HV kabeláže.
> >
> >
> >                               Jediný racionální důvod pro hybridy je, že si tím
> > automobilky snižují flotilové emise, protože se automaticky počítá s maximálním
> > využitím elektropohonu. Tady je samozřejmě přání otcem myšlenky, viz ta již
> > zmiňovaná nerozbalená nabíječka v kufru po 3 letech...
> >                               A když píšu racionální, tak tím myslím v prostředí
> > iracionálních předpisů a omezení.
> >
> >
> >                               H.
> >
> >
> >                               Dne 27.02.2021 v 11:55 Jan Kuba napsal(a):
> >
> >
> >                                       Taky by se mi líbilo nějaké "hybridní" auto ,
> > stačil by mi elektrický dojezd cca 20 km na cukačky po městě.
> >                                       Já sice taky mám vše po ruce, ale večer musím
> > občas někam dojet pro děti ( nechci aby ve tmě večer  couraly po městě )
> >                                       a těch dalších pojížděk je poměrně dost. Pošta ,
> > balíky, díly, nákupy..
> >                                       No a pokud by člověk jel dál, tak by tomu
> > pomohl ten spalovák.
> >
> >                                       Jinak vlastním elektrický scooter. Je to Čína, ale
> > docela pěkně udělané v takovém stylu 60 let.
> >                                       Jede to pěkně, zátah při rozjezdu je skvělý.
> > Jenomže jsem na tom najezdil za 3 roky 400km  :-)
> >                                       Ač je to dvoumístné, tak v zimě s tím děti
> > neodvezu, nákupy a balíky podobně.
> >                                       Delší trasy taky ne, ač to má papírově dojezd 80
> > km, tak se mi stalo, že jsem neujel ani půlku. Neboť jsem to honil
> >                                       a na každých semaforech se bavil tím, jak za
> > sebou nechávám všechny auta..
> >                                       Jenomže když pak někde člověk zůstane viset,
> > nemá to chybu. Je to na auto a vozík.
> >                                       Takže mnohem raději jezdím na motorce,
> > samozřejmě když je teplo. Navíc si tu jízdu víc užiju.
> >
> >                                       sobota 27. února 2021 ok2mtm
> > <ok2mtm na seznam.cz> napsal(a):
> >
> >
> >
> >
> >                                               Za mě v současném stavu techniky
> > jedině hybrid s dojezdem alespoň 50-100km. Po městě tomu bude hvízdat
> > elektromotor, a až zrychlím mimo město, tak se zapne motor spalovací v režimu, kdy
> > má dobrou účinnost a smrad z něj neotravuje mezi domy. Nesmí to být ale tak, že po
> > několika letech leží nabíjecí kabel v kufru nerozbalený, protože nabíjení ze zásuvky je
> > moc pracné.
> >
> >                                               Tomáš OK2MTM
> >
> >
> >
> >
> >  <https://www.avast.com/sig-
> > email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-
> > email&utm_content=webmail>     Bez virů. www.avast.com
> > <https://www.avast.com/sig-
> > email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-
> > email&utm_content=webmail>
> >
> >
> >                                       _______________________________________________
> >                                       HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> >                                       Hw-list na list.hw.cz
> >                                       http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> >                               _______________________________________________
> >                               HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> >                               Hw-list na list.hw.cz
> >                               http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> >
> >
> >
> >                       _______________________________________________
> >                       HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> >                       Hw-list na list.hw.cz
> >                       http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> >
> >
> >               _______________________________________________
> >               HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> >               Hw-list na list.hw.cz
> >               http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> >
> >
> >       _______________________________________________
> >       HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> >       Hw-list na list.hw.cz
> >       http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list