Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červen 30 02:08:01 CEST 2021

Děkuji za informace o čtečkách.
Mimochodem by mě zajímalo, jestli ta čtečka náhodou neumí předat vstup
ze své klávesnice do PC (byť třeba nějakým vohejbákem).
Tedy že by ohnutý klientský program nenechal čtečku aby si to vyřídila
autonomně, ale dal by jí příkaz ty klávesy předávat do PC, které by je
pak zase posílalo do karty jako v případě čtečky bez klávesnice.

Skoro bych řekl, že banky by snad nemusely Bankovní identitu klientům
nutit. Nevím, jak to mají ostatní, ale já jsem ji dostal od ČSOB zdarma.
Takže žádný kšeft to pro ně není.
A i kdyby ji nutily - přece nic nenutí mně jako zákazníka, abych ji
třeba vůči nějakému úřadu používal. Je to moje volba. Stejně je moje
volba použít nebo nepoužít kvalifikovaný elektronický podpis nebo
eObčanku, i když je mám.

K Covidpasu: podle mě je to dobrý a logický krok. A naštěstí je zaveden
v rámci EU, takže ho nemá každá země nějak jinak. Po vééélmi dlouho době
něco, co vzešlo z EU a co považuji za přínos.

PL