Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Úterý Červen 29 10:37:33 CEST 2021

> Jasně, nějaká forma e-identity se jistě dá zajistit i jinak.
> Když jsem se pokoušel při výměně OP žádat o verzi s chipem, tak mi ji
> dali, ale s tím, že to stejně nefunguje. Možná to už je dneska lepší.
> Mimochodem - jak to prosím funguje? To k tomu máte nějakou čtečku? Nebo
> přes NFC mobilem?

Jsou na to různé čtečky. Stačí jakákoliv, třeba na Alze:
https://www.alza.cz/ctecky-eobcanek/18867061.htm

Mám doma už nějaký rok tuto:
https://www.suntech.cz/produkt/432860-gemalto-idbridge-ct710-ctecka-cipovych-karet-usb/

Ta má klávesnici, takže PIN ke klíči ťukám na čtečce, ne na PC. Ale má
blbě přivedený kabel, měl být z druhé strany, takhle se s tím blbě
manipuluje. Ale pokud si ji přinesu k cizímu PC, nemusím mít strach o
nějaký keylogger na PIN.

Na úřad jsem koupil tuto:
https://www.suntech.cz/produkt/432859-gemalto-idbridge-ct700-ctecka-cipovych-karet-usb/

Lépe sedí na stole, předpokládá se do budoucna identifikace klientů,
takže stabilní umístění.

> Soukromou datovku nechci.
> Zaručený podpis je fajn, ale je za peníze.
> Takže ta Bankovní identita mi z toho prostě vychází nejlíp. Je zadarmo,
> do banky stejně chci vícefaktorové ověřování.
> Takže pro mě značka ideál.

Ono s tou datovkou to stejně dopadne tak, že kdokoliv bude mít nějakou
identitu, dostane datovku. Osobně v datovce nevidím žádný problém kromě
ukládání těch pár opravdu důležitých dokumentů, ale to jde vždycky
konvertovat, byť za peníze. I rozhodnutí ze stavebních úřadů dnech chodí
poštou nepodepsané, neorazítkované.

> Více účtů i více bank s tím (podle mě) nemá co do činění. Já mám taky
> účty u více bank, Bankovní identitu mám jen u ČSOB. Jednak ji zatím
> nabízí jen málo bank, druhak si ji u dalších bank asi zřizovat nebudu.
> Proč taky, že.

V tom se shodneme - na přání je to ideál, jenom mám pocit, že to budou
banky časem tlačit jako povinnost, protože zdroj příjmů.

> Je to moderní služba, která jistě musí ctít extrémně přísné požadavky na
> zabezpečení a práci s daty. To není něco, co si doma uplácá nějaký IT
> nadšenec.

No, to vidím na Covid pasech. Očekával bych bezpečnostní kód a online
ověřování, takhle je v tom QR kódu, který načte kdejaká kamera, na mé
gusto moc údajů.

Standa