Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Červen 28 18:49:05 CEST 2021

Dne 28.6.2021 v 18:09 Petr Labaj napsal(a):

> To jsem psal hned v prvním postu. Fobie obchází vyšší rozhodovací centra
> mozku, takže věcné argumenty pak nefungují. ;-)
> Třeba fobii z pavouků má prý více lidí než fobii ze smrti.
>
> PL

Dobrý den,

tak ona existuje spousta uživatelů, kteří mají nainstalovaný
kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis v úložišti Windows a
myslí si, jak na to ve spojení s heslem napsaném zespodu na klávesnici
nevyzráli.

Problém s bankovní identitou vidím v tom, že při jejím kompromitování
může díky propojení se službami, které by jinak byly chráněny separátně,
dojít v daleko větším škodám s nejistou prognózou úspěšné obrany.

Nicméně každý svého štěstí strojvedoucí :-)

Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis musím používat, pročež
token. Výhoda je v obtížnější kompromitaci (PIN, PUK a pak finito).
Pravda, není to úplně jednoduché na používání, ale nepoužívám to tak
často, aby mi to vadilo. S bankovní identitou už mě po telefonu x
prodavačů polívky z šutrů prudilo, ale zatím jsem odolal. Až to bude
povinné, zkusím najít nějakou ojebávku.

jf

P.S. Opakem k paranoi je pronoia. Těžko říct, co ve výsledku generuje
větší průser :-D