Re: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Neděle Červen 27 21:39:03 CEST 2021


Zdravim,

ano: FIO

system mne prinutil zmenit heslo.
ale nove heslo neakceptovalo.
stare nefungovalo.
zazadal jsem o resetovani - bez odezvy
kdyz jsem volal na support, tak mi rekli, ze to muzou udelat jenom na pobocce.
ale jenom s original smlouvou a jenom kdyz si pamatuji original bezpecnosti otazku a bezpoecnostni odpoved.
a ze to 'resetujou', ale heslo bude stejne jako heslo, ktere bylo pri inicializaci uctu.

takze ty penize jsem uz odepsal.

pred lety jsem podobne dopadl s mbank.
taky pri zmena hesla chteli zas bezpecnostni otazku a odpoved.
tak jsem to chtel resetovat - musel jsem na pobocce pres jejich telefon.
zmena hesla i bezpecnostni otazky i odpovedi probehlo korektne (jak zaznelo v telefonu),
ale na potvrzeni musim rict puvodni otazku a odpoved.

ted mne sporka nuti, abych si nainstaloval aplikaci do mobilu.
jinak, ze uz nebudu mit pristup do bankovnictvi.
fakt, ze to nechci, ze vetsinou pouzivam tlacitkovy, ze ty placky mam jako spotrebak (utopeni, rozsednuti, pad na dlazku, ...), tak ten je moc nezajima.



--------------------------
  Sam
--------------------------


> Sent: Sunday, June 27, 2021 at 8:27 PM
> From: "Jiří Nesvačil" <nesvacil na posys.eu>
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: OT ČSOB - bankovní identita, zablokování online služeb, kterou máte banku ?
>
> Zdravím,
> 
> dostali jsme se do situace zablokování online služeb ČSOB (jako osoba). 
> Banka Vám pošle SMS o novém klientském přístupu a pokud jej nechcete, 
> tak Vás nepustí zpátky nepovolí než do bankovnictví, které má v sobě 
> bezpečnostní díru a to aktivaci bankovní identity tj. máte jedny 
> přihlašovací údaje směrem ke státu a bance. To je riziko na které 
> upozorňuje i 
> https://www.lupa.cz/clanky/bankovni-identita-je-dobry-sluha-existuji-ale-i-duvody-proc-ji-nechtit/
> 
> Chci se zeptat, zda se někdo dostal do stejné situace a jakou 
> přátelštější banku zvolil ? Nabídka na reklamaci služeb a čekat 30 dní 
> jak uvádí podpora je nesmysl. 30 dní bez přístupu banky a že by se banka 
> změnila... .
> 
> Ono jsem pátral, že o bankovní identitu mají zájem banky, stát, prodejci 
> energií ... vůbec nechci vidět jak si s tím budou obchodovat a kam to 
> povede. Doporučuji předem přečíst než odkliknete ano, je to zjednodušeně 
> bezpečnostní díra. Jako je lépe mít více debetních karet, různé účty na 
> různé služby, tak cpát vše do jednoho Vám může pěkně zatopit.
> 
> Doufám, že ti co se dostali do stejné situace, tak poradí banku a těm 
> ostatním to třeba pomůže než něco odkliknou
> 
> Jirka
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


Další informace o konferenci Hw-list