presnost DS18B20

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 25 13:26:05 CEST 2021

Používám jiná čidla v TO92. Konkrétně TMP04 od Analogu.
Se samoohřevem jsem samozřejmě bojoval i tam. Mají na to v datasheetu
nachystané i výpočty.

Pokud si to správně pamatuji (už je to mnoho let), tak to u pouzdra TO92
vychází zhruba 1 stupeň C na 1mA příkonu.
Ten 18B20 má v aktivním stavu myslím přes 1mA, a nejdelší měření trvá
kolem 0.75s (nemám teď u sebe datasheet). Takže při kontinuálním
měření by to zřejmě mělo dělat ve volném vzduchu nějaký 1C navíc.

Každopádně odběr se dá změřit a zbytek celkem snadno dopočítat.
U všech čidel ve stejném pouzdře a stejném napájecím napětí by to mělo
snad vycházet stejně. Takže se dají vzít třeba i ty výpočty od Analogu
(i když v praxi asi stačí jenom znát jen tepelné konstanty TO92).

PL