Kapacita LiIon 18650

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Červen 20 00:53:17 CEST 2021

No to je další kousek skládačky, že se životnost dá dramaticky prodloužit ne moc hlubokými cykly, ale to bych nespojoval s hraničním napětím. Když má baterka nějakou kapacitu, já jí většinou nevyužiju, tak tím výrazně prodlužím životnost, ale když je potřeba, využít jí můžu. Když konstrukčně omezím hranici vybití, tak je to v konečném důsledku jako tam mít x-krát menší baterku, resp. pro požadované využití musím dát x-krát větší.

PH

Od: Jaroslav Lukeš
Záleží, kolik cyklů z toho chcete dostat. pokud maximum, pak nesmíte jít
pod 30%, 20% je totální limit. Pokud to má být dlouhodobě v zařízení
typu černá skříňka, tak trvale nabíjet jen do 4,0V, lépe 3,8V ale záleží
na kapacitě. Občas je nutné elektrolyt promíchat standardním nabíjením
až k 4,2V a pak zas nechat klesnout. Ideální je využívat jen třetinu
kapacity, pak to vydrží mnohem více, než je v návrhu.